#1

En obk-ers kommentar til bestyrelsesreferateret

Skrevet af Paul Hollesen d. 14. september 2017 18:30

Har med interesse læst bestyrelsesreferatet, og vil gerne rose Bestyrelsen for at vi medlemmer får indblik i hvad rører sig i Foreningen. Jeg hæfter mig ved det punkt som omhandler pensionisterne. Der omtales ønske om øget tilgang til OBK, og om vi modtager nye "medlemmer" godt nok !. Alle medlemmer af VSF som opfylder kriterierne for at komme i OBK (læs Forum, pensionist ) er selvskrevne medlemmer - hvis de har lyst ! Mange potentielle medlemmer er måske på forhånd lidt skræmte. Når man følger Forum kan man let få den opfattelse, at det at være OBK er ensbetydende med, at så skal man bygge broer, rydde buske, udlægge broer, udlægge gydegrus, male fiskehytte, deltage som rep. i div. udstillinger mv.. Sådan er det ikke. Det er frivilligt. At det så er blevet sådan, at OBK er blevet en "sovepude" for Bestyrelen, er en anden og lidt trist ting. Skal der gøres noget - det klarer OBK! Måske er det en opgave for Bestyrelsen at aktivere de mange medlemmer af VSF som ikke er OBK-ere ! Vdr. modtagelse af nye OBK-ere: Alle som møder op til et af vores torsdagsmøder og præsenterer sig som medlem af VSF og "gammel nok" til at være i OBK, bliver budt hjerteligt velkommen. Det er måske svært som ny at møde en stor flok "sammenspiste" ældre herrer som støjer og morer sig, men jeg vil vove den påstand, at ingen er blevet dårligt modtaget og alle er blevet grundigt orienteret om vores virke.

Paul

#2

Jørgen Buch

14. september 2017 20:47

Hej Paul
Tak for din reaktion, som ikke er helt uventet.Når vi har valgt at offentliggøre bestyrelsesreferaterne ubearbejdede bortset fra emner, som nødvendigvis må være for bestyrelsen alene, kan det ikke undgå at give debat, men det er også fint nok.
Det er helt rigtigt, at alle bliver budt velkommen, men et eller andet må kunne gøres bedre, når tilgangen til OBK trods alt har været så beskeden de senere år.
Prøv at drøfte det internt og med jeres medlem af bestyrelsen.
Formanden

#3

Kaj Henriksen

15. september 2017 13:30

Er det overhovedet faldet bestyrelsen ind, at de medlemmer af foreningen, der kunne være interessede i at være med i OBK allerede er der nu, og "resten" Ikke ønsker samværet, men "kun" vil have lov til at fiske i fred.
Mvh
Kaj

#4

Anton Schmidt Hansen

17. september 2017 14:25

Helt enig med Kaj.
De nuværende og tidligere medlemmer af VSF, som jeg møder på min færd og som er "gamle" nok til at være OBKèr, får min anbefaling af vores udmærkede og hyggelige samvær og en invitation til at møde op. Jeg er overbevist om, at også andre praktiserer den adfærd, som også du i sin tid, Jørgen, gjorde det over for mig, da vi mødtes ved åen. Så hvis det ikke giver øget tilgang, er der ikke meget mere at gøre. Folk skal jo også selv tage initiativ og gør de ikke, er vi nok det antal medlemmer, som vi skal være. Dårlig modtagelse får de i hvert tilfælde ikke. Jeg tror mere, de måske bliver skræmt af det de tror de skal lave, for at være OBKèr. Nok er det frivilligt, men et vist indirekte pres vil der altid være, hvis ikke man er særligt tykhudet. Hvis man vil være OBKèr, bliver man det, hvis ikke, er det også helt iorden, længere er den ikke. Vi skal ikke ud og hverve medlemmer. Det er selvfølgelig bare min mening.

#5

HelgeTholstrup

17. september 2017 17:22

Det er jo helt i tråd med tiden at mennesker skal have hjælp af andre, lige fra børnehave over skole, ja selv i de videregående uddannelser skal curlingforældrene på banen.
Men efter min mening er alle kandidater til obk-medlemskab livserfarne og selvstændige, og kan sagtens finde sig til rette i flokken, hvis de selv vil, og der er ikke tale om nogen "barriere" for at komme ind i flokken. Den nemmeste måde er at tale om fiskeri, det emne kan få alle i tale, resten kommer hen ad vejen.

#6

Kurt borup

24. september 2017 19:07

Det optimale er vel om medlemmerne kommer ud at fiske i vores vande,samt at de får mulighed for at deltage i vores sociale relationer.
Ingen barnepigetjenester, men optimeret orientering er vejen frem, vi bliver nød til at kikke på om vi gør det godt nok, hvilket jeg IKKE mener vi gør.
Dette emne tager vi op på vores næste debatmøde, men går i al sin enkelthed ud på at bruge vores medlemsliste til at kommunikere med sammen med forum til de af vore medlemmer der har vist interesse for OBK, pt er det en trediedel af medlemsgruppen over 60 år

Svar "En obk-ers kommentar til bestyrelsesreferateret"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator