#1

OBK mødet 25. april 2024

Skrevet af Jan Lind d. 25. april 2024 13:16

Vi var 20 mænner.
Fangstrapport mm:
Kås Hoved, 7 mand, fint vejr med sol, vind lidt kold, vandet super klart, ingen fisk, men Buch samlede muslinger og østers (1 kg); på vej hjem kørte jeg forbi Virksund, for at checke om der da ikke snart er nogen sild; alene mand på havnetangen, masser af sæler, også mange skarv, som flygtede til Sundstrup-siden, da jeg kom. Ingen sild, heller ikke hvor jeg så skarv jage.
Arne har været en tur forbi Vorgod, uden fangst, regnvejr.
John plus familie har været forbi Put and take i Hvalpsund, og det blev da til i alt 5 ørreder på powerbait.
Samtidig kunne John fortælle, at Ejner afgik ved døden i tirsdags; æret være hans minde.

Verner kunne berette, at han netop havde set en sølvhejre i Skals enge (se billede).
Buch nævnte også noget om en gammel hejre, men om det var en sølvhejre eller bare en af de sædvanlige fiskehejrer, melder historien ikke noget om; vidste du i øvrigt, at der findes 67 forskellige hejrearter i verden.

Der blev nævnt noget om fiskegrej udsalg i Lidl og naturligvis også hos PH.
Iflg. flere skule det være fint med regnbuer og bækørreder i den øverste del af Karup å.

Svar "OBK mødet 25. april 2024"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator