#1

Fiskbæk safari

Skrevet af Alex d. 10. august 2018 19:15

Er nyt medlem og har aldrig før fisket andet en kyst og mole, så turen gik i går til fiskbæk å.
Kørte til Nybro men valgte at køre videre kort efter da det så lidt uoverskueligt ud med de stejle skrænter og da jeg så samtidig blev overfaldet af en flok glubske spyfluer jeg ikke kunne baske væk eller løbe fra, kørte/flygtede jeg videre ud til den gamle kirkegård.
Gik ned mod åen langs en majsmark hvor et rådyr sprang ud i fuld fart ca 2 meter foran mig!
Fandt et lille stykke langs åen hvor jeg kunne stå for siv osv. det blev til 2 små men dog fine bækørreder på ca. 20 cm som selfølgelig hurtigt blev sat ud igen.
På vejen tilbage til bilen hørte jeg høje hyl og tænkte straks ulv :D men mon ikke bare det var hunde.
Uanset hvad, fed dag ved åen selvom det ikke blev til en fisk jeg ku ryge i min nye ovn.

Er der nogen af jer garvede lystfiskere der vil dele lidt ud af nogle gode fiskepladser/strækninger hvor der normalt er rimeligt tilgængeligt i forhold til siv/buskads og fast underlag ved åen? ikke kun fiskbæk å men også de andre fiskevande i foreningen hvor folk som mig der gerne tager afsted i sine slidte joggin bukser og kondisko kan fiske uden at stå i siv til ørene :)
mvh

#2

Torben Bendtsen

11. august 2018 02:11

kan godt følge dig idet jeg selv er nyt medlem, glæder mig bare til ugerne 34-36 vores der bare skal fiskes igennem og hygges. glæder mig også til næste arrangement hvor vi kan komme med ud og se med nogle af de mere sted kendte medlemmer, hermed opfordring til disse arrangementer.

#3

Jørgen Buch

11. august 2018 09:13

Hej Alex og Torben
Dejligt at høre fra et par nye medlemmer, der peger på nogle problemer, som vi skal være opmærksomme på.

Hvert år gennemfører vi i maj - juni ture til alle åer, hvor erfarne medlemmer gennemgår åerne og fortæller om parkeringsforhold, om de forskellige strækninger og om fiskemetoder, så vær opmærksom på det.
Men jeg må sige til Alex, at det naturligvis er ok at fiske i kondisko, men det bliver koldt til efteråret, for vand ved åerne slipper du ikke for. Et par skridtstøvler vil være en god investering.
Det du efterlyser, kan du nok bedst finde på de øverste stykker af Simested å og ved Karup å.

Svar "Fiskbæk safari"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator