#1

Du bliver slettet som medlem - HVIS

Skrevet af Henning Pedersen d. 19. september 2016 19:47

Hvis du frabeder dig at modtage mails fra VSF, bliver du slette som medlem ifølge formanden Jørgen Buch!!<br />\r\n<br />\r\nJeg har haft noget disput med formanden, da jeg IKKE ønsker at stå på en mailliste jeg ALDRIG har bedt om at stå på. Har blot bedt om at blive slettet fra en eksisterende liste - og intet andet.<br />\r\n<br />\r\nDét har fået formanden Jørgen Buch til at fare i flint og denne har i en nedladende arrogant tone meddelt mig følgende: <br />\r\n<br />\r\n\'Vi skriver fælles mails over medlemsfortegnelsen hos Danmarks Sportsfiskerforbund, og der og i vores forening er du medlem indtil 1 marts 2017 – det har du betalt for. Men hvis det er vigtigt for dig, kan vi godt slette dig, det er bare ekstra besvær, og du får ikke Sportsfiskeren i den tid, du har betalt for`.<br />\r\n<br />\r\nJeg har bedt formanden om at uddybe, hvorfor jeg IKKE får \'Sportsfiskeren\' i hele den periode jeg har betalt for, når jeg forlanger at blive fjernet fra en mailliste.<br />\r\n<br />\r\nDet har han ikke villet og svarer igen-igen arrogant: \'Du kan gøre som du vil, vi sletter dig, hvis du beder om det\'.<br />\r\n<br />\r\nAlle der har lyst at læse hele menings udvekslingen mellem formanden og undertegnede kan få den tilsendt pr. mail<br />\r\n<br />\r\nDet kan ikke være rigtigt(?) at nye medlemmer skal sjofles på denne måde af formanden.

#2

Henning Pedersen

20. september 2016 09:45

Her er den læsevenlige udgave:

Hvis du frabeder dig at modtage mails fra VSF, bliver du slette som medlem ifølge formanden Jørgen Buch!!

Jeg har haft noget disput med formanden, da jeg IKKE ønsker at stå på en mailliste jeg ALDRIG har bedt om at stå på. Har blot bedt om at blive slettet fra en eksisterende liste - og intet andet.

Dét har fået formanden Jørgen Buch til at fare i flint og denne har i en nedladende arrogant tone meddelt mig følgende: 'Vi skriver fælles mails over medlemsfortegnelsen hos Danmarks Sportsfiskerforbund, og der og i vores forening er du medlem indtil 1 marts 2017 – det har du betalt for.

Men hvis det er vigtigt for dig, kan vi godt slette dig, det er bare ekstra besvær, og du får ikke Sportsfiskeren i den tid, du har betalt for`.

Jeg har bedt formanden om at uddybe, hvorfor jeg IKKE får 'Sportsfiskeren' i hele den periode jeg har betalt for, når jeg forlanger at blive fjernet fra en mailliste.

Det har han ikke villet og svarer igen-igen arrogant: 'Du kan gøre som du vil, vi sletter dig, hvis du beder om det'.

Alle der har lyst at læse hele menings udvekslingen mellem formanden, kassereren og undertegnede kan få den tilsendt pr. mail ved henvendelse til mig på tuzok@privat.dk

Det kan ikke være rigtigt(?) at nye medlemmer skal sjofles på denne måde af formanden?

#3

Johnny Auchenberg Kasserer VSF

21. september 2016 16:49

Hej Henning!

Vi har også skrevet en del sammen den sidste uges tid. Nu har du selv valgt at gå offentligt, så lad os bare tage resten her, og da du selv skriver, at du vil udlevere mail-korrespondancer til alle, som finder det interessant, ser jeg ikke noget forkert i at referere til samme.

Jeg synes jeg har forklaret dig at denne liste kan man ikke umiddelbart slettes fra, da det er en del af hele medlemssystemet, og det også er via denne liste, at vi udskriver medlemsbeviser / medlemmer kan selv printe dem.

Jeg har forklaret dig at vi ikke yder særbehandling til medlemmer. Lige som du også tidligere har ytret dig om at vi var pengegriske i VSF og at indmeldelsesgebyret var en unødvendig udgift fordi at nye medlemmer selv skulle melde sig ind i foreningen.

Der er flere ting i det. For det første har vi i bestyrelsen stadig registreringsarbejde med nye medlemmer. For det andet vil mange medlemmer "glemme" at betale kontingent, for så at melde sig ind igen hen over sommeren, når fiskefeberen melder sig igen. Hvis det sker, kommer vi hvert forår til at mangle penge i kassen, da størstedelen af vores regninger falder i starten af første kvartal. For det tredje vil det give bunker af ekstra arbejde til undertegnede, og vores administrator når 150 medlemmer, eller flere, skal "omregistreres" og meldes ind i foreningen igen, lige såvel som individuelle løsninger til hvert enkelt medlem vil give ekstra arbejde.

Det kan godt være at min tid ikke er vigtig for dig, men det er den sjovt nok for mig. Læg mærke til at jeg citere dig ordret fra en tidligere mail du har sendt til mig: "Åh ja, den evindelige bemærkning om, at vi arbejder gratis kender alle; den altid bliver stukket i næsen af medlemmerne, når et bestyrelsesmedlem føler sig klemt.".

Lad os slå to ting fast her: Jeg føler mig på ingen måde klemt og sådan en udtalelse er direkte respektløs over for alle de frivillige, som yder en kæmpe indsats, for at vores forening kan bestå.

Endvidere efter spørger du klubbladet "krogen." Her må jeg bøje mig og give dig ret. Som du i tidligere mail til undertegnede undre dig over, så har du endnu ikke modtaget klubbladet. Du har sikkert selv set at det står i vedtægterne, at man som medlem vil modtage klubbladet. Der står heldigvis ikke noget om hvor mange gange det udkommer, men jeg kan fortælle dig at det kun udkommer en gang om året, og har taget navneforandring til årsskriftet. jeg skal personligt sørge for at det bliver taget op til næste bestyrelsesmøde, at måske er det på tide med en vedtægtsændring.

I øvrigt undre det mig at du er så forhippet på at modtage vores blad, når du ikke gider at læse vores mails.

De mails du finder irriterende erstatter faktisk to numre om året af klubbladet og på den måde spare foreningen kr. ca. 40.000 om året. Penge som ellers skulle være lagt oven i kontingentet.

Du har også i tidligere mails gjort krav på at få refunderet kr. 500 af dit kontingent, hvis vi bliver nødt til at slette dig - Det kommer simpelthen ikke til at ske!!!!

Hvert år bliver jeg konfronteret med en lille håndfuld medlemmer, som mener at de har krav på at få penge retur, enten fordi de er utilfredse med at vi ikke vil ofre porto og kuverter på at sende medlemsbeviser med posten, eller fordi de synes græsset er for højt ved Simested, eller broerne over grøfterne er for dårlige. Ingen får penge tilbage, heller ikke dig. Det bliver en stor glidebane.

Jeg kommentere ikke yderligere i denne sag, hverken her på forum, eller på min private mail.

Take it or live it Henning, det er op til dig.

#4

Søren B

21. september 2016 22:33

Hej Henning,

Klap da lige hesten - eller koen ude på engen på din næste fisketur:-). Magen til brok, jøsses....

Johnny, velskrevet og informativt - jeg takker og bukker alle jer frivillige, der gør et kæmpestort stykke arbejde i foreningen. Håber ikke der er for mange af disse "bump" på vejen, må sgu være trættende.... :-(

#5

Henning Pedersen

22. september 2016 08:11

Tja, jeg læser på hjemmesiden hvad der sker i foreningen. Og læser Årsskriftet.
Men, ligesom jeg ikke ønsker at modtage reklamer mv. i min postkasse, ønsker jeg heller ikke at modtage e-mails fra VSF eller DSF- dén er ikke længere, men det er åbenbart svært at acceptere.

Hvor karakterisere det som 'brok'? Når formanden meddeler mig, at jeg, hvis jeg kræver at blive slettet fra en mailliste, så vil jeg ikke længere modtage 'Sportsfiskeren' selv om, som formanden skriver: 'du har betalt frem til 1. marts 2017'.

Pudsigt nok forholder man sig ikke til dette misforhold. Så, HVIS jeg ikke modtager 'Sportsfiskeren' mere, selv om jeg har betalt frem til 1. marts 2017 er det jo helt vanvittigt.

Så Johnny, hvorfor du bringer udtryk som 'gider ikke' og 'har fortrudt din indmeldelse' mv. ind i sagen siger jo meget om din facon, og du og formanden går straks i forsvarsposition og spiller fornærmede!

Jeg stiller kun krav om 2 ting i VSF:
1) at blive fri for at modtage mails og 2) at stadig modtage 'Sportsfiskeren' i hele den betalte periode.
Længere er den ikke. Hvor svært skal det være?

Tænk hvor meget tid og bøwl en bestyrelse kunne spare sig selv og medlemmerne for, hvis man lyttede lidt og så i øvrigt prøvede at forstå hvad der i grunden er problemstillingen. Men, jeg giver jer ret i, at 'en lille gruppe af medlemmer' er pisse irriterende. Og dem ser I nok ikke mere.

#6

Peder Kokholm

22. september 2016 19:36

Hvis de forholdsvis få mails, der kommer, er så stort et problem, så prøv at højteklikke på en og marker som uønsket, så ryger de for fremtiden direkte i din SPAM-mappe. Problemet løst...

Ps. Johnny, Jørgen og i andre. Keep up the good work...

Svar "Du bliver slettet som medlem - HVIS"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator