#1

Tur til Mariager Fjord og Karup Å

Skrevet af HelgeTholstrup d. 24. september 2022 17:51

Jeg vil gerne have jeres tilkendegivelser af interesse for deltagelse i disse 2 arrangementer.
Mariager Fjord er i forlængelse af torsdagsmødet (mulighed for samkørsel) den 6. oktober, og Karup Å er den 12. oktober hvor vi mødes på Carlos Eng kl. 15.00.
Disse ture er de sidste i 2022, og det giver mulighed for at støtte op om ellers ikke særlig velbesøgte arrangementer.
Vi bør overveje vores deltagelse, hvis vi vil have medlemmer til at arrangere fremover.

#2

Lars Sørensen

25. september 2022 09:04

Kommer til Mariager fjord,
Kan ikke komme til Carlos Eng, ville ellers gerne,
Hilsen Lars,

#3

Søren Hedeby Sørensen

26. september 2022 09:21

Har desværre ikke mulighed for at deltage de to dage.
vh Søren

#4

Jørgen Buch

26. september 2022 10:22

Jeg regner med at komme med til Mariager, men den 12. oktober er jeg ikke hjemme.
Men vi bør nok tænke hele ordningen med ture igennem.
OBK'erne er en blandet flok. Nogle er stadig habile fiskere, der bare er blevet ældre, andre er dygtige fiskere, der har fået problemer med motorikken, og andre er håbefulde ældre, der ikke ved meget om fiskeri, men som håber at finde en god pensionistbeskæftigelse i fiskeriet.
Fælles for alle er, at vi søger et fællesskab - både i klubhuset og på fisketurene. Den ene gruppe håber nok også, at de bedre fiskere vil hjælpe dem lidt i gang.
Med det udgangspunkt ser jeg det sådan, at P&T-turene fint kan planlægges for længere tid og køre stort set som nu.
Turene til åen bør fortsætte, så alle medlemmer kan lære vandene at kende, men måske skal de laves sådan, at der lægges mere vægt på at guide dem, der har behov for det. De "skrappe" fiskere skal primært guide de uerfarne - de nok fange deres fisk en anden dag. Turene skal måske ikke langtidsplanlægges, men man skal slå til, når vejret og grødeskæringen er rigtig, og når der er fisk i åen.
Kystturene er helt afhængige af vejret. Jeg selv lægger aldrig en tur fast mere end to-tre dage før afgang, og det må også kunne gøres i OBK-regi.
Jeg kan sagtens se risikoen for, at turene på denne måde løber ud i sandet, og foreslår derfor, at der fortsat er bestemte medlemmer, der på forhånd påtager sig at lave de forskellige ture. Nu bare ikke, når det står i kalenderen, men når forholdene er rigtige.
Lad os tage det op på vores møder.

#5

Jan Lind

26. september 2022 11:21

Forventer at tage til Mariager d. 6., når jeg lige har været omkring vaccinationscenteret på vej nordpå. Jeg kommer ikke til Karup d. 12.

#6

Erik Louring

27. september 2022 15:45

Kommer til begge ture

#7

Viggo Andersen

28. september 2022 16:59

Jeg tager med til Mariager fjord d.6/10

#8

Arne Pedersen

29. september 2022 12:44

Ville gerne have med til Mariager men kan desværre ikke. Måske en god ide med at lave kystturene efter vejret i stedet for efter kalender, der kunne evt. aftales ca hvornår og så se hvordan vejret arter sig.

Svar "Tur til Mariager Fjord og Karup Å"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator